Best Buy gaat flink snijden in de totale oppervlakte van zijn winkels. Dat schrijft Los Angeles Times online. Ruim twintig procent van zijn winkelvloer zal worden verkocht of verhuurd aan supermarkten, drogisterijen en woonwinkels.
"In de retailsector wordt het steeds noodzakelijker om vanuit kleinere winkels te werken en online juist meer te verkopen", aldus analist Brad Thomas. Oorzaken van deze verschuiving zijn slechte verkoopcijfers, online concurrentie en een verandering in het koopgedrag van de consument. Ook andere grote ketens, als Walmart en Office Depot, zijn op zoek naar kleinere vestigingen.
Best Buy-topman Brain Dunn ziet het verminderen van winkelvloer niet als een verlies. "We kunnen onze totale oppervlakte verkleinen, terwijl onze aanwezigheid in de markt stijgt", aldus Dunn. "Het is een goede kans om te bezuinigen en onszelf de juiste nieuwe maat aan te laten meten."
Lees ook: Media Markt mag Redcoon overnemen
Best Buy snijdt in winkeloppervlakte
Gepubliceerd op 27 juni 2011 om 00:00
Reacties 0