POPAI BENELUX verruimt speelveld

POPAI gaat haar speelveld verruimen en verlegt haar focus op het totale terrein van shoppermarketing. Voor de vereniging, die actief is op het gebied van retailmarketing, stond jarenlang het uitgangspunt van de aankoopbeslissingen op de winkelvloer centraal.

Volgens voorzitter Lex de Rooi is dat een achterhaald standpunt. “Consumenten gaan steeds beter geïnformeerd shoppen.” Er zou in snel tempo een nieuw shopper ecosysteem ontstaan, dat niet meer langs een lineair patroon verloopt. Marketeers moeten hierdoor hun formules en denkbeelden herzien.

Het nieuwe beleid van POPAI richt zich op twee speerpunten: doorgave van inspiratie en kennis, en adaptie naar de retailers, merkfabrikanten en suppliers. Zo zal met name de nieuwe website straks een onmisbare informatiebron worden. POPAI is er van overtuigd stat Clicks and Mortar de toekomst heeft. “De experiences van beide kanalen zullen in elkaar overlopen en elkaar versterken, mits het uitgangspunt van de synergie en verschil in functionaliteit goed in het oog wordt gehouden.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!