POPAI gaat haar speelveld verruimen en verlegt haar focus op het totale terrein van shoppermarketing. Voor de vereniging, die actief is op het gebied van retailmarketing, stond jarenlang het uitgangspunt van de aankoopbeslissingen op de winkelvloer centraal.
Volgens voorzitter Lex de Rooi is dat een achterhaald standpunt. “Consumenten gaan steeds beter geïnformeerd shoppen.” Er zou in snel tempo een nieuw shopper ecosysteem ontstaan, dat niet meer langs een lineair patroon verloopt. Marketeers moeten hierdoor hun formules en denkbeelden herzien.
Het nieuwe beleid van POPAI richt zich op twee speerpunten: doorgave van inspiratie en kennis, en adaptie naar de retailers, merkfabrikanten en suppliers. Zo zal met name de nieuwe website straks een onmisbare informatiebron worden. POPAI is er van overtuigd stat Clicks and Mortar de toekomst heeft. “De experiences van beide kanalen zullen in elkaar overlopen en elkaar versterken, mits het uitgangspunt van de synergie en verschil in functionaliteit goed in het oog wordt gehouden.”
POPAI BENELUX verruimt speelveld
Gepubliceerd op 27 juni 2011 om 00:00
Reacties 0