Coolblue komt met overkoepelend winkelmandje

Coolblue lanceert een gedeeld winkelmandje voor al zijn 83 webshops. Geen warenhuis, maar een verzameling specialisten, zo ziet Coolblue zichzelf. Sinds kort is het echter mogelijk om bestellingen van al die specialistische webshops in één keer af te rekenen.

Het nieuwe winkelmandje volgt op de eerder geïntroduceerde Coolblue-zoekmachine. Daarmee past het in de strategie van het bedrijf om zich duidelijker boven zijn shops te positioneren. “Sinds de lancering van ons vernieuwde merk in januari herkennen steeds meer klanten ons als Coolblue”, vertelt Pieter Zwart, oprichter en directeur. Inmiddels klikt al ruim vijftien procent van de meer dan 120 duizend bezoekers per dag door naar andere Coolblue-shops. “Niet verassend dus dat dit verreweg de meest gevraagde functionaliteit is in ons doorlopende klantonderzoek.”

Productspecialisme blijft echter leidend voor de online retailer. Je wordt bij je zoektocht naar een camera op Digicamshop.nl dus niet afgeleid met de scheerapparaten van Shavershop.nl. Zwart: “Maar als je toevallig naar beide op zoek bent, kun je die nu wel makkelijk in één keer bestellen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!