Amsterdamse parkeergarage stunt met prijzen

Parkeerbedrijf P1 heeft in Amsterdam het startsein gegeven voor een prijzenslag onder parkeergarages. Terwijl parkeren elk jaar fors duurder wordt, staan de parkeertarieven in de hoofdstad onder druk. Door de groeiende concurrentie heeft parkeerbedrijf P1 besloten een forse, permanente korting te geven aan dagjesmensen die hun auto kwijt willen op de Prins Hendrikkade.

Het dagtarief ligt nu op twintig euro, terwijl het gebruikelijke tarief 55 euro bedraagt. De korting van ruim zestig procent geldt alleen voor automobilisten die tot twee dagen van te voren een plekje reserveren. “In eerste instantie bieden we honderd van de vierhonderd plaatsen aan met korting”, zegt directeur Friso Hylkema. “Maar als er meer vraag is, stellen we ook meer plekken ter beschikking.”

De concurrentie, waaronder Q-park en Apcoa, houdt de prijsverlaging nauw in de gaten. Ik ga met de opdrachtgevers overleggen of en hoe we hierop zullen reageren”, zegt directeur Mathijs Smissaert van Apcoa. “Er is een overschot aan parkeerplekken. De garages staan grotendeels leeg op doordeweekse dagen. Het is logisch dat bedrijven hierdoor gaan stunten met prijzen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!