Consumentenvertrouwen stagneert

De Nederlandse economie zit niet meer in de lift. De economische groei remt af en de verkopen stijgen minder hard dan verwacht. Daar waarschuwen bedrijven als Philips, Akzo en TomTom de afgelopen dagen voor.

Charles Kalshoven, hoofdeconoom bij ING Bank meldt dat de consument steeds vaker de hand op de knip houdt. “De koopkracht blijft onder druk staan. Aan de ene kant komt dat door de bezuinigingen van het kabinet, aan de andere kant ligt dat aan de hoge inflatie.”

Volgens Kalshoven is de huizenmarkt ook een oorzaak. “Hogere huizenprijzen geven de mensen het gevoel van rijkdom en dan gaan ze meer geld uitgeven. Die impuls is er nu niet.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!