Beslist.nl en Outletplanet.nl in conflict

Vergelijkingssite Beslist.nl heeft voor veertienduizend euro beslag laten leggen op de rekening van Outletplanet.nl. Een te laat betaalde rekening komt de site daarmee duur te staan. Outletplanet.nl zegt niet te hebben betaald omdat het gefactureerde bedrag onjuist was. De rechter spreekt zich binnenkort uit over de zaak.

Outletplanet.nl beweert dat het gefactureerde bedrag van Beslist.nl ruim drie keer zo hoog lag als in de maanden daarvoor. Op de vraag om een specificatie zou niet zijn gereageerd. “Mijn boosheid zit hem niet in het bedrag dat zo hoog is, want een vergissing is menselijk, maar in de communicatie”, aldus Henk Looms, directeur van Outletplanet. “Beslist.nl, waar ik ruim vier jaar klant was, heeft nooit op mijn vragen gereageerd, maar stuurde twee weken na afloop van de betaaltermijn wel een deurwaarder op mij af.” Looms zegt na de beslaglegging nog wel een specificatie te hebben ontvangen. Het uiteindelijke bedrag op deze specificatie zou echter een fractie zijn van het bedrag dat is gefactureerd.

“Wij hebben weinig trek om met modder te gooien in de media”, reageert Kees Verpalen, ceo van Beslist.nl naar aanleiding van de berichten. “Wel geldt dat dit de eerste keer is in ons zesjarig bestaan dat we beslag leggen op een rekening van een van onze klanten. Wellicht dat dat iets wil zeggen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!