Made-By merken kopen minder duurzaam katoen

De kledingmerken van Made-By hebben het afgelopen jaar, door de gestegen katoenprijs, een kwart minder organisch katoen ingekocht dan in 2009. Dat blijkt uit het jaarverslag van het samenwerkingsverband van fashionmerken, gericht op verduurzaming van de productieketen. Wel kochten merken meer andere duurzame materialen in.

“Duurzaamheid blijft ondanks de recessie en financiële crisis een belangrijke rol spelen in de ontwikkeling van ondernemingen”, aldus bestuursvoorzitter Nico Roozen. Zo ging de inkoop van gerecycled polyester in een jaar tijd met 114 procent vooruit.

Uit het rapport blijkt ook dat de werkomstandigheden in fabrieken in een jaar tijd flink verbeterden. Zo werden in 2010 2,75 miljoen kledingstukken geproduceerd in klasse A gecertificeerde fabrieken, waar men werkt onder goede arbeidsomstandigheden, terwijl dat een jaar eerder veertig procent minder was.

Inmiddels heeft Made-By dertig ‘partnerbrands’, waaronder Claudia Sträter, Imps&Elfs, Jackpot, Kuyichi, Mud Jeans en Normad.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!