Fashiolista, ‘de Twitter voor mode’, telt inmiddels 280 duizend leden uit 150 verschillende landen. Leden van de site kunnen producten uit webwinkels aan hun profiel op Fashiolista toevoegen. Anderen worden vervolgens op de hoogte gehouden van deze stijlprofielen.
“We zijn een jaar na lancering fors gegroeid in Europa en genieten eveneens bekendheid in Zuid-Amerika”, aldus medeoprichter Joost Nauta. De site is nog niet winstgevend, maar daar moet op korte termijn verandering in komen. “We hebben veel geïnvesteerd in schaalbaarheid. Maar ondertussen ook deals gesloten met grote webwinkels als bijvoorbeeld Asos, Topshop en Net-a-porter”, aldus Nauta. “Eind dit jaar willen we een miljoen leden hebben. Dat wordt nog even versnellen.”
De mede-oprichter zegt voorlopig nog te blijven investeren in ontwikkeling. Onder meer in een onlangs gelanceerde iPad-app. Ook is er een Android-variant in de maak. “We praten veel met webwinkels die ons laten weten dat er steeds meer actief wordt besteld vanaf de iPad. Dan gaat het niet om tientallen procenten van de omzet, maar wel een significant deel. Wij moeten daar ook aanwezig zijn.”
Fashiolista groeit wereldwijd
Gepubliceerd op 28 juli 2011 om 00:00
Reacties 0