Jonge ouders schaffen producten als kinderwagens, commodes en kleertjes steeds vaker online aan. Retailers spelen hierop in, waardoor het aantal webwinkels voor baby’s en kinderen blijft groeien. Ouders besteden in het eerste levensjaar van hun kind zo’n drieduizend euro aan babyproducten.
“Duidelijk is dat vaders en moeders steeds meer online besteden”, zegt Rik van Elk, oprichter van affiliate4you.nl. Volgens van Elk is het een veilige markt die weinig schommeling kent. “Kinderen zijn voor ouders het kostbaarste bezit, dus op bestedingen voor de kleintjes wordt alleen bezuinigd als het echt nodig is. En omdat kinderen groeien, is het nodig om regelmatig nieuwe spullen aan te schaffen.”
Bovendien ligt het aantal nieuwe producten dat wordt gelanceerd aanzienlijk hoger dan voorheen. “Ik had vroeger geen rompertje met mijn naam erop. En ook geen boek met Bert en Ernie waarin ik zelf de hoofdrol speelde. Dat soort producten zijn er nu allemaal wel”, legt van Elk uit. “Een aanzienlijk deel hiervan, ik denk zo’n twintig procent, wordt bij webwinkels gekocht, afhankelijk van de productcategorie. Autostoeltjes, kinderstoelen en kleding zijn typisch producten die consumenten via internet bestellen.”
Online baby- en kindermarkt trekt aan
Gepubliceerd op 28 juli 2011 om 00:00
Reacties 0