Het kledingmerk Superdry brengt een schoenencollectie op de markt van ongeveer honderd modellen. Vorig jaar bestond de lijn nog uit twintig modellen.
Voorheen was de schoenenlicentie niet in handen van Superdry. Het merk heeft de licentie teruggekocht en wil zijn schoenenlijn nu fors gaan uitbreiden.
Verandering is dat de sneaker geen hoofdrol meer speelt in de collectie. Er komen nu ook laarzen, moccassins en espadrilles van Superdry op de markt. De schoenen zijn niet alleen in Superdry-vestigingen te vinden, maar ook in andere schoenenketens. De prijzen van de gewone schoenenlijn liggen tussen de vijftig en honderd euro, terwijl de prijzen van de premiumlijn tussen de 110 en tweehonderd euro liggen.
Superdry heeft nu meer dan honderd verkooppunten in Europa en wil dat in 2012 uitbreiden met zo’n dertig winkels.
Superdry investeert in schoenenlijn
Gepubliceerd op 28 juli 2011 om 00:00
Reacties 0