Zara haalt de achterstand die het heeft op het gebied van online verkopen rap in. De Spaanse kledingketen opent over anderhalve week een webshop in de VS, schrijft het Financieele Dagblad maandag.
’s Werelds grootste modeconcern Inditex, het moederbedrijf van Zara, liep tot op heden niet voorop op internetgebied, concludeert het FD. Topman Pablo Isla is van plan daar verandering in te brengen. Dat proces werd vorig jaar september al in gang gezet met webshops in Spanje, Frankrijk, Duitsland, Italië, Groot-Brittannië en Portugal. Ook Nederlandse consumenten kunnen ondertussen online terecht bij formule.
Internet werd door Inditex eerder vooral gebruikt als etalage voor het assortiment van formules als Bershka en Massimo Dutti. Voorts heeft het bedrijf een zeer populaire Facebook-pagina en is er al lange tijd een applicatie voor de smartphone. Een kassa voor internetklanten bleef echter lang uit.
Inditex zal voor zijn online ambities kunnen profiteren van de ervaringen met distributie en voorraadbeheer, verwachten marktkenners. Zara wisselt soms zelfs twee keer per week van collectie. Inditex kan die binnen 48 uur leveren vanuit de distributiecentra in Spanje. Met die werkwijze is er voor de online consument steeds iets nieuws te zien.
‘Online inhaalslag Zara in volle gang’
Gepubliceerd op 29 augustus 2011 om 00:00
Reacties 0