Facebook stopt met Deals

Facebook legt haar kortingsdienst Facebook Deals, een soortgelijke dienst als Groupon, plat. Leden van de dienst ontvingen als test vier maanden lang per e-mail kortingsacties van de netwerksite. Facebook Deals werd enkel in vijf Amerikaanse steden aangeboden. De test verliep niet zoals verwacht, waardoor Facebook zich genootzaakt ziet de stekker uit de dienst te trekken.

Het sociale netwerk kijkt nu naar mogelijkheden om het mkb op een andere manier bij Facebook te betrekken. Facebook geeft aan dat er veel kracht schuilt in het samenbrengen van de consument en het mkb op een sociale manier. Gebruikers deelden de Deals met hun vrienden, waardoor de deals zich vanzelf verder zouden verspreiden.

Facebook Deals is een andere dienst dan anders dan de Check-in-Deals, wat nog wel blijft bestaan. Facebook-gebruikers gebruiken deze dienst om op een locatie in te checken en op basis van een dan verstrekte kortingsbon een aankoop te doen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!