Markt rekent op snelle groei Ahold

De halfjaarcijfers van Ahold zijn met teleurstelling ontvangen. Ook nadat Dick Boer de uitbreidingsplannen voor formules in België en Tsjechië bekend maakte bleef bij analisten de teleurstelling overheersen. "We zien nog niet iets bewegen", aldus John David Roeg van ING in Het Financieele Dagblad.

Analisten verwachten meer van Boer. Zij hebben het idee dat de bestuursvoorzitter Ahold snel op het pad van groei kan zetten. Vooral overnames in landen buiten Europa en de Verenigde Staten komen daarbij aan de orde. Daarnaast wordt een groei in webwinkelen of non food genoemd.

Boer geeft aan klaar te zijn voor deze fase en wil snel op deze kansen inspelen. "Maar ik heb daarbij geen haast", aldus de Ahold-topman. In zijn eerste maanden heeft Boer getracht de klant meer aan zich te binden, zijn productaanbod te verbreden en te groeien in nieuwe markten. Hieruit is de opening van de eerste winkel in België gekomen. Daarnaast wordt het 'to go' format vernieuwd en naar Duitsland gebracht en heeft hij James McCann van Tesco binnengehaald om de groei verder vorm te geven. Tesco begrijpt volgens Boer wat de klant wil, vandaar de komst van McCann.

Waar Boer momenteel naar kijkt, wat zijn doel is en hoe snel hij daar naartoe gaat, meldt hij niet. Analisten hadden dit juist wel graag gezien. "We kunnen pas over onze initiatieven praten zodra er handtekeningen zijn gezet', aldus een Ahold-woordvoerder.



Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!