Grote winkelketens besteden steeds meer aandacht aan het Suikerfeest. Dit blijkt uit het jaarlijks terugkerende onderzoek van Labyrinth|Extenzio. Dit onderzoeks- en adviesbureau heeft voor het vierde jaar op rij onderzocht in hoeverre grote winkelketens aandacht besteden aan het Suikerfeest en wat Islamitische jongeren van het aanbod vinden.
Nog altijd laten veel winkeliers deze kans liggen, maar steeds meer winkeliers doen een poging deze groep aan zich te binden. Zo besteden Lidl, Plus, Douglas en AH openlijk aandacht aan de ramadan en het Suikerfeest en heeft HEMA zelfs een uitgebreid ‘Suikerfeest assortiment’ en een speciale Suikerfeesttaart. "De meest bezochte winkels hebben geen extra assortiment, maar er is duidelijk een trend dat steeds meer winkeliers aandacht besteden aan het Suikerfeest", aldus het onderzoeksbureau.
Bij retailers die niets doen met het suikerfeest speelt onbekendheid en een gebrek aan kennis een grote rol. Uitspraken als ‘Is er morgen Suikerfeest?’, ‘Het is geen nationale feestdag’ en ‘Welke producten zoeken ze dan?’ kwamen volgens het bureau regelmatig voorbij.
Winkelketens besteden meer aandacht aan Suikerfeest
Gepubliceerd op 31 augustus 2011 om 00:00
Reacties 0