Starbucks wil het aantal vestigingen in China de komende vier jaar verdrievoudigen. Daarnaast wil de koffieketen fors uitbreiden in de rest van Azië.
Starbucks wil tegen 2015 vijftienhonderd Chinese vestigingen, terwijl dat er nu 470 zijn. Het koffieconcern wil in 2016 ook zevenhonderd koffiewinkels openen in Zuid Korea. “De koffie-industrie in China heeft gigantische potentie”, aldus Starbucks-voorzitter Jinlong Wang. “Het land dronk vijfduizend jaar lang alleen maar thee, wij hebben echter een nieuwe koffiecultuur gecreëerd. Deze willen we nu uitbreiden.”
De Amerikaanse koffieketen meldde eerder dat de winst uit internationale verkopen in het tweede kwartaal met twintig procent is gestegen. Deze winst was goed voor 23 procent van de totale verkopen. “De verkopen in Azië zijn constant gebleven, ondanks de wereldwijde economische moeilijkheden”, aldus Wang. De keten wil volgend jaar India aandoen en hoopt in 2013 vestigingen in Vietnam te openen.
Starbucks mikt op China
Gepubliceerd op 8 september 2011 om 00:00
Reacties 0