Starbucks mikt op China

Starbucks wil het aantal vestigingen in China de komende vier jaar verdrievoudigen. Daarnaast wil de koffieketen fors uitbreiden in de rest van Azië.

Starbucks wil tegen 2015 vijftienhonderd Chinese vestigingen, terwijl dat er nu 470 zijn. Het koffieconcern wil in 2016 ook zevenhonderd koffiewinkels openen in Zuid Korea. “De koffie-industrie in China heeft gigantische potentie”, aldus Starbucks-voorzitter Jinlong Wang. “Het land dronk vijfduizend jaar lang alleen maar thee, wij hebben echter een nieuwe koffiecultuur gecreëerd. Deze willen we nu uitbreiden.”

De Amerikaanse koffieketen meldde eerder dat de winst uit internationale verkopen in het tweede kwartaal met twintig procent is gestegen. Deze winst was goed voor 23 procent van de totale verkopen. “De verkopen in Azië zijn constant gebleven, ondanks de wereldwijde economische moeilijkheden”, aldus Wang. De keten wil volgend jaar India aandoen en hoopt in 2013 vestigingen in Vietnam te openen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!