Lacoste vreest reputatieschade

Het Franse modemerk Lacoste wil de Noor Anders Breivik uit hun kleding houden. Het is het label een doorn in het oog dat Breivik, die afgelopen juli in Noorwegen 77 mensen doodde, openlijk uitkomt voor zijn voorliefde voor het merk. Het label met de beroemde krokodil heeft de Noorse politie dan ook gevraagd om Breivik in het openbaar uit hun kleding te houden. De fabrikant is volgens de politie bang voor reputatieschade.

Het is niet de eerste keer dat een kledingmerk last heeft van een stempel dat zij ongewild opgedrukt hebben gekregen. Zo wordt fabrikant van bokskledij Lonsdale in Nederland geassocieerd met rechtsextremisme en heeft Abercrombie & Fitch (A&F) onlangs Mike Sorrentino een flinke soms geld geboden om maar vooral niet hun kleding te dragen. Sorrentino is een van de deelnemers uit het MTV programma Jersey Shore, de Amerikaanse voorloper van Oh Oh Cherso. A&F is bang dat de platvoerse Sorrentino voor imagoschade zorgt.


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!