Consument doet veel voor gratis monsters

Een aantal fabrikanten ziet de aanvragen voor gratis monsters via hun website de laatste tijd snel toenemen. Vaak ligt dat aan de vermelding van de mogelijkheid om bij hen een gratis monster te krijgen. Wie snel zijn gratis monsters wil verspreiden kan ook een actieve melding doen aan dergelijke sites. Dat scheelt weer in de communicatiekosten. Wat echter blijkt (en in het verleden ook al duidelijk was bij acties waarbij de consument postaal gratis monsters kon aanvragen) is de hardnekkigheid waarmee men aanvraagt. Onder allerlei namen op hetzelfde adres, onder dezelfde naam op verschillende adresvariaties, met gebruikmaking van afkortingen etcetera. Fabrikanten kunnen veel geld besparen door, alvorens aangevraagde monsters te verzenden, het bestand met aanvragers grondig op te schonen. Dat kan tot 10% van het aantal te versturen gratis monsters schelen. Dat men bij gratis monster-acties, zeker als die (ook) via internet gecommuniceerd worden, een goede balans tussen voorraad en aanvragen moet aanhouden, hoeft geen betoog.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!