IKEA wil sneller groeien in China

IKEA gaat vaart zetten achter de lancering van vestigingen in China. De meubelgigant wil de snelheid waarmee het vestigingen opent verdrievoudigen, om zo de groei van de Chinese economie bij te benen. “De vraag is er”, aldus ceo Mikael Ohlsson. “De verkopen in China groeien sneller dan de verkopen van de totale keten.”

IKEA wil in China uitbreiden, zodat de retailer minder afhankelijk is van de verkopen in Europa, waar de woonwarengigant nu tachtig procent van haar omzet behaald. De komende jaren opent IKEA drie vestigingen per jaar in China, waar de keten nu negen vestigingen heeft. Het openen van één vestigingen kost het bedrijf gemiddeld zestig tot honderd miljoen euro.

De retailer gooit zijn prijzen in 2011 met 1,5 procent omlaag. “Door vergroting van onze productie kunnen we onze producten voor een lagere prijs produceren. De positie van IKEA ten opzichte van de rest van de markt moet elk jaar verbeteren. Dit jaar is het gat tussen het prijspeil van IKEA en de inflatie groter dan ooit”, aldus Ohlsson.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!