Prada profiteert van Aziatische markt

Prada heeft een uitstekend eerste halfjaar achter de rug. Het Italiaanse modehuis noteerde in de eerste zes maanden van 2011 een winstgroei van 74 procent. De nettowinst kwam uit op 179,5 miljoen euro. De groei is met name te danken aan de toenemende vraag in Azië, stelt Prada.

Azië biedt voor het modehuis momenteel de meeste kansen voor groei. Prada realiseerde in Azië van januari tot en met juni een omzet van 368 miljoen euro, een groei van 35 procent. "De Aziatische klanten beheren tegenwoordig de top van de luxemarkt. Ons vertrouwen in de Aziatische markt is heel sterk”, zei vice-voorzitter van Prada, Carlo Mazzi in Businessweek.

Prada opende dit jaar 44 nieuwe winkels, waarvan vijftien in Azië.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!