Tesco verlaagt 3000 producten in prijs

De Britse marktleider in de supermarktbranche Tesco is een prijsoffensief gestart. Het winkelconcern heeft drieduizend artikelen in prijs verlaagd.

De prijzenslag heeft het afgelopen weekend veertienduizend medewerkers aan het werk gehouden. Door het hele land moesten drie miljoen prijskaartjes worden vervangen. In totaal is voor vijfhonderd miljoen pond aan prijzen verlaagd. De maatregel betreft voornamelijk producten van het eigen merk.

Branchekenners stellen dat de prijzenactie en te makkelijke manier is van Tesco om verloren marktaandeel terug te winnen. “Tesco moet vooral eens wat gaan doen aan de lange rijen in de winkels en de out-of-stock aanpakken”, aldus de Britse retailexpert Steve Dresser. Hij rekent op een snelle reactie van concurrenten als Asda en Sainsbury’s.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!