‘Axe-reclame riekt naar porno’

De Reclame Code Commissie (RCC) heeft dinsdag de reclame van douchegel Axe van afgelopen zomer onder de loep genomen. De zaak was aangespannen door de christelijke organisatie Schreeuw om Leven.

De billboards stralen een ’erotische en pornoachtige sfeer’ uit, meent Schreeuw om Leven. Het gaat om afbeeldingen met schaars geklede dames erop en de tekst ‘The cleaner you are the dirtier you get’. Voorzitter Bert Dorenbos stelt dat de campagne nodeloos bijdraagt aan de ‘verseksualisering van de samenleving’.

Klaas Evelein, jurist bij Axe-eigenaar Unilever, wil daar niets van weten, Volgens hem is de reclame ‘vrij onschuldig’ is en als grappig bedoeld en dat is Dorenbos een trap tegen het zere been. “Ik zou willen dat ze bij Unilever de marketing­afdeling eens bij de oren pakt en zegt: Niet doen. Wij komen vaak slachtoffers van seksualiteit tegen. Unilever, stop hiermee.”

De Reclame Code Commissie komt over vier weken met een uitspraak.

Lees ook: NS: Triumph campagne te sexy

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!