Starbucks wil uitbreiden in Duitsland

Starbucks heeft een forse uitbreiding in Duitsland op de planning staan. Dat meldt ceo Howard Schultz in interview met een Duitse krant. Het aantal Duitse koffieketens zal de komende jaren ‘worden verdubbeld of verdrievoudigd’. Starbucks heeft met 150 ketens een relatief bescheiden aanwezigheid in Duitsland. In alleen Manhattan heeft de keten al 180 vestigingen. In haar Duitse vestigingen wil Starbucks meer foodproducten aan het assortiment toevoegen die in overeenstemming zijn met de lokale smaken. “In Europa doen we relatief goede zaken, in Duitsland zelfs zeer goed”, aldus Schultz. “Toch is de markt op dit moment zeer breekbaar, we letten daarom zeer goed op waar en hoe we uitbreiden. De komende twaalf maanden zullen we ons vooral richten op Azië.” De keten wil binnen enkele jaren de helft van haar inkomsten buiten de Verenigde Staten behalen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!