Groupon gaat zijn trouwste klanten belonen met nog hogere kortingen. De kortingsite hoopt klanten terug te winnen door het businessmodel te veranderen. Wanneer consumenten een bepaald bedrag aan dagelijkse deals hebben uitgegeven, krijgen zij in het vervolg tachtig procent korting in plaats van de gebruikelijke vijftig procent. Aanbieders bekritiseerden Groupon eerder omdat de kortingsite er niet voor zorgde dat de klanten terug bleven komen. Omdat consumenten vaak geen extra geld uitgaven bij een actie van Groupon, maakten de aanbieders in veel gevallen verlies. Met het nieuwe model hoopt Groupon klanten dus terug te laten komen. Concurrent LevelUP bedacht eerder al een soortgelijk model om klanten aan zich te binden. De startup biedt klanten hogere kortingen naarmate zij meer gebruik van de dienst maken.
De aankondiging van Groupon komt in een periode dat Groupon al veel in het nieuws is geweest. De site moest zijn omzet bijstellen 713,4 miljoen dollar naar 312,9 miljoen. Daarnaast zorgde het vertrek van coo Margo Georgiadis voor veel ophef. Zij verliet de keten al na een dienstperiode van vijf maanden. Op dit moment bereid Groupon ook nog een beursgang voor, waarvoor het investeerders zoekt. De precieze datum voor de beursgang is nog niet duidelijk.
Groupon op zoek naar vaste klanten
Gepubliceerd op 30 september 2011 om 00:00
Reacties 0