De fysieke vestigingen van lifestyle-schoenenformule Hypebazaar fungeren als showroom. De winkels versterken de webshop, die uiteindelijk voor de grootste omzet moet zorgen. Dat meldt Danny Andriesse, die dit jaar samen met Eric van Liempde het crosschannel initiatief Hype Concepts is gestart, in RetailTrends.
De mannen hebben in Nijmegen en Eindhoven twee winkels in beheer onder de naam Hype Bazaar en daarnaast is er de webshop shoebazaar.nl. “Met internetzuilen koppelen we de winkel aan de webshop”, vertellen ze. “Klanten kunnen via de zuilen alles uit ons assortiment kopen dat niet in de vestiging voorradig is. Ze hoeven dus niet naar een ander filiaal, maar krijgen hun bestelling gewoon de volgende dag thuisbezorgd. Eerst wilden we tafels met iPads neerzetten in de winkels, maar we zagen er vanaf omdat we vrezen dat dat nog een brug te ver is voor veel consumenten. De zuilen hebben we zo gebruiksvriendelijk mogelijk gemaakt. Je kunt ze zowel via een touchscreen als met een toetsenbord bedienen.”
Hoewel de fysieke vestigingen ondersteunend zijn aan de webshop, kiezen de ondernemers voor dominante aanwezigheid in een winkelgebied. Andriesse: “Je loopt ons niet zomaar voorbij.”
Het gehele interview is te lezen in het oktobernummer van RetailTrends. Een introductieabonnement op RetailTrends? Klik hier.
‘Een fysieke vestiging is een showroom’
Gepubliceerd op 11 oktober 2011 om 00:00
Reacties 0