KPN verliest omzet door mobiel internet

Apps als Skype, Facebook en Whatsapp hebben KPN in het derde kwartaal een omzetverlies van achttien miljoen euro opgeleverd. Door de mobiele applicaties zouden klanten fors minder bellen en sms’en.

De omzet van de mobiele tak van KPN daalde afgelopen kwartaal met elf procent tot 395 miljoen. Vier procent, aldus achttien miljoen euro, zou te danken zijn aan mobiele applicaties. De overige zeven procent is te wijten aan verplichte tariefverlaging en concurrentie. De helft van de Hi- en KPN-klanten heeft mobiel internet en een smartphone. Dit zorgt voor een fundamentele verschuiving in het bel- en sms-gedrag van klanten.

Mobiele klanten leveren per persoon iedere maand een omzet op van 24 procent. Daarvan is 39 procent toe te wijzen aan zogeheten non voice-diensten: sms en mobiel dataverkeer. Het Telecombedrijf introduceerde in september nieuwe abonnementsvormen die inspelen op het toenemend mobiel datagebruik. Klanten krijgen nu niet meer automatisch onbeperkt internet, maar betalen naar dataverbruik.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!