Uniqlo zet in op wereldwijde expansie

Japans grootste fashionretailer Uniqlo gaat zijn heil zoeken in het buitenland. Uniqlo is al actief in onder meer Bangkok en Beijing en opende onlangs een winkel in New York, maar haalt nog steeds negentig procent van zijn inkomsten uit Japan.

Door de vergrijzing, deflatie en toenemende concurrentie in het land heeft de retailer besloten zijn pijlen op het buitenland te richten. Uniqlo heeft 107 winkelopeningen in het buitenland in de planning. Het aantal buitenlandse vestigingen komt daarmee op 288 te staan. Deze ambities voor expansie komen niet onverwachts. In het fiscale jaar van 2011 steeg de winst van Uniqlo in het buitenland met 41 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!