Coop Supermarkten is trots op zijn resultaten van de afgelopen tien jaar. De keten wist zijn omzet en aantal winkels te verviervoudigen. “Als we over tien jaar weer zijn verviervoudigd, dan teken ik daarvoor”, zegt commercieel directeur Gerard Koning tegen Vakblad Supermarkt. “Maar als dat niet zo is, is er ook geen financiële eigenaar die daar specifiek op loopt te duwen. Er is geen extreme financiële druk om maximaal te groeien.”
Half september opende de keten de tot nog toe grootste Supercoop van Nederland in Spijkenisse. Het is de derde Supercoop nieuwe stijl, die zich vooral richt op een lage prijsstelling, een uitgebreid assortiment en een frisse hypermoderne lay-out. De keten houdt zich daarnaast volop bezig met communicatie naar de klant. “In de klantenraad, het hoogste college, zitten 48 échte consumenten. Daarnaast hebben onze winkels speciale winkelcommissies, en kunnen klanten terecht bij onze online klantenpanels.”
'Coop kan zonder druk groeien'
Gepubliceerd op 25 oktober 2011 om 00:00
Reacties 0