ECI-directeur verscheurt petitie

Directeur Ton Cieraad van boekenclub ECI verscheurde maandag voor de ogen van twaalf telefonistes van callcenter E-Ways de petitie die zij hem wilden aanbieden. De telefonistes, die voorheen in dienst waren van ECI, riepen Cieraad op om de verbinding met hen te herstellen. De directeur voelde zich echter ‘niet aangesproken’ door de actie. De snippers van de petitie gooide hij in de prullenbak.

“De telefonistes zijn boos omdat zij enkel nog als kostenpost worden gezien”, aldus Bas de Lege, bestuurder FNV Bondgenoten. “ECI, hun voormalige werkgever, dwingt hun huidige werkgever E-ways tot bodemprijzen. Met als gevolg irreële normen, te korte en te weinig pauzes en vaker verplicht werken in de avonden. Uit niets blijkt dat ECI zich nog verbonden voelt met haar ex-werkneemsters. Sterker nog: de lijn is zonder blikken of blozen doorgeknipt.”

Een van de actievoersters noemt de reactie van de ECI-directeur beneden alle peil. "Het was zonder enig respect voor ons. Het getuigt ervan van hoe Cieraad kennelijk is: zijn wil is wet en als het niet gaat zoals hij het wil, dan vertoont hij dit gedrag." Toch is de telefoniste, die anoniem wil blijven, blij met de actie. "Wij hebben het netjes gedaan. En we hebben ons in elk geval laten zien."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!