Groei online shoppers stagneert

Er komt een einde aan de buitensporige groei van e-commerce. Het aantal consumenten dat online shopt blijft toenemen, maar de groei is de afgelopen twee jaar gelijk gebleven. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek. Dit jaar deed 79 procent van de consumenten een online aankoop, een groei van twee procent. Ook in 2010 bedroeg het groeipercentage twee procent.

Uit de cijfers blijkt dat 55 procent van de online shoppers dat frequent doet, terwijl 23 procent af en toe online iets koopt. Consumenten kiezen daarbij vooral voor nieuwe producten (72 procent), een groep van vier procent gaat alleen online voor tweedehands goederen. Zo’n 25 procent kocht zowel nieuwe als tweedehands producten. Daarnaast blijkt dat twintig procent van de online consumenten wel eens een aankoop doet bij een andere Europese webwinkel. Tien procent van de webshoppers doet dat wereldwijd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!