Ketens die gebruikmaken van dagelijkse deals trekken vooral jonge en welgestelde consumenten aan. Zo blijkt uit een rapport van consultancybureau Accenture. Zo’n 54 procent van de Amerikaanse huishoudens met een inkomen van minstens 150 duizend dollar per jaar abonneren zich op e-mails van sites als Groupon en LivingSocial.
47 procent van de consumenten tussen de achttien en 24 ontvangen e-mails van deze ketens. Deze percentages liggen hoger dan het gemiddelde van 44 procent van de consumenten. “Ketens moeten inspelen op de vraag bij welgestelde consumenten, door hen nieuwe producten en ervaringen te bieden”, aldus Tom Jacobson van Accenture. LivingSocial zou hier goed op inspelen. De site heeft een invitation-only service gelanceerd, waar consumenten deals van duurdere restaurants kunnen krijgen.
Consumenten doen vaak impulsieve aankopen op de kortingssites. Uit het onderzoek blijkt dat 26 procent van de ondervraagden meerdere malen een aanbieding had gekocht die helemaal niet op het verlanglijstje stond. De 56 procent die niet op de sites is geabonneerd, zegt dat niet te willen omdat zij niet geïnteresseerd zijn in de aangeboden producten of diensten. 24 procent zegt niet geïnteresseerd te zijn, omdat de deals zich niet op de lokale markt richten.
Dagelijkse deals populair onder jongeren en rijken
Gepubliceerd op 26 oktober 2011 om 00:00
Reacties 0