John Lewis komt met gratis Wi-Fi

John Lewis wil als eerste Britse warenhuisketen gratis WiFi aan haar klanten aanbieden. De mogelijkheid om op internet te gaan moet de multi-channel strategie van de retailer versterken.

Meer dan zestien procent van de John Lewis klanten zou online naar producten zoeken voordat zij een winkel bezoeken. Door middel van in-store WiFi kunnen consumenten deze research tijdens het winkelen voortzetten en toegang krijgen tot productinformatie en reviews.

Het personeel van de keten wordt getraind om klanten te helpen hun research te doen. De warenhuisketen is daarnaast een iPhone-applicatie aan het ontwikkelen om de in-store experience van klanten te verbeteren. “We hebben online grote vooruitgang geboekt. Het online winstaandeel ligt nu op zo’n twintig procent”, aldus de keten.

De retailer zegt zijn multichannel strategie nu verder te willen uitbouwen. “Onze klanten zijn mobiel en willen overal contact hebben met internet. Als shop moet je daarop inspelen. Klanten krijgen nu gemakkelijk toegang tot online informatie over onze producten.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!