‘Meer creativiteit in marketingstrategie Unilever’

Unilever slaat een nieuwe weg in rond de marketing van zijn grote merken. De nieuwe aanpak krijgt het motto ‘more magic, less logic’. Producten worden in het vervolg niet meer op een op cijfers gebaseerde manier onder de aandacht gebracht, maar dit verschuift naar een methode die marketeers beloont die risico’s durven te nemen en creatieve ideeën omarmen.

Volgens enkele ingewijden moet het bedrijf afwijken van de afhankelijkheid van marktonderzoek, ‘want dat gaat ten koste van de creativiteit’. Met het gebruikmaken van meer creativiteit, wordt minder op safe gespeeld, maar ‘als er geleerd wordt van fouten, mogen er fouten worden gemaakt’, is het nieuwe credo.

De marketingtop van Unilever is het afgelopen jaar vrijwel compleet vernieuwd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!