Amerikaanse ‘mall’ vult panden met schiet- en kartbanen

Amerikaanse winkelcentra willen winkelen écht tot een beleving maken. De winkelcentra openen achtereen schietbanen, kartcircuits, en hallen waar je trampoline kunt springen. Volgens the Wall Street Journal proberen de Amerikaanse ketens er alles aan te doen om het tij te keren.

Consumenten blijven door internet en de economische malaise steeds vaker weg uit winkelcentra. Bioscopen, theaters en sportscholen zijn nu niet meer misplaatst in een winkelcentrum. Enkele leegstaande panden dienen zelfs als aquarium.

Voor de huurders is een aantrekkelijker om in een winkelcentrum een pand te huren, dan om zelf iets nieuws te bouwen. Ook voor de verhuurders bieden de kart- en schietbanen een uitkomt. Zij hebben namelijk steeds vaker te maken met leegstand. Bestaande winkeliers halen er daarnaast voordeel uit dat de attracties consumenten trekken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!