Vloerenkampioen boekt veel succes in het lagere segment
Gepubliceerd op 24 september 2004 om 00:00
De winkel Friesland Tapijt heeft zo`n twee jaar geleden in reactie op de economische teruggang en de opkomst van doe-het-zelfzaken en bouwmarkten besloten om een nieuwe formule te beginnen. Deze winkel heet Vloerenkampioen en biedt een groot aanbod aan tapijt, laminaat en vinylvloeren volgens het zogenaamde cash-and-carryprincipe, maar met deskundig advies van vakmensen. Volgens oprichters Piet Sambrink en Siedse Monsma hebben zij bewust gezocht naar een gat in de markt:`Hiermee pakken we het laag- en middensegment van de markt, als aanvulling op Friesland Tapijt, dat zich richt op het midden en hogere segment.` Vloerenkampioen bleek direct een groot succes te zijn en daarom besloten Sambrink en Monsma tot uitbreiding. Onlangs werd een tweede vestiging geopend in Drachten, op franchisebasis. In de komende vijf jaar willen de ondernemers nog eens minimaal 40 winkels openen. Hiervoor wordt gezocht naar detaillisten met een zaak in het hogere marktsegment die de Vloerenkampioen erbij willen hebben als aanvulling. De Vloerenkampioen werkt met een kerncollectie die wordt aangevuld met een randassortiment op basis van actuele ontwikkelingen of lokale wensen.
Reacties 0