Zwitserse fashionretailer Charles Vögele wil haar winst opschroeven door middel van een reorganisatie. Zowel de merkstrategie als de bedrijfsvoering van Vögele gaan op de schop.
Het Zwitserse modebedrijf Charles Vögele gaat een reorganisatie doorvoeren om de winst weer te laten stijgen. De directie en de raad van bestuur van het modebedrijf hebben vandaag hun goedkeuring gegeven voor plannen om zowel de merkstrategie als de bedrijfsvoering van Vögele te veranderen.
Bestuursvoorzitter Frank Beeck en financieel directeur Markus Voegeli worden versterkt met een nieuwe operationeel directeur (coo) en commercieel directeur (cco). Beeck neemt naast zijn taken als ceo de functie van coo over. De keten is nog op zoek naar een cco die zich richt op de planning, merchandise en logistiek. Daarnaast het herpositioneren van het Charles Vögele merk voorop. “Als we willen slagen in het huidige economische klimaat moeten we ons als keten duidelijker positioneren en ons profiel aanscherpen”, aldus Beeck in een verklaring. “De consument kan onze drie afzonderlijke merken Casa Blanca, Biaggini en Kingfield nog niet genoeg onderscheiden.”
De keten heeft daarom besloten de submerken te laten vallen en zich volledig te richten op het Charles Vögele merk zelf. De Vögele Group ziet haar omzet- en winstcijfers al jaren dalen. Het verslechterde economische klimaat, de sterke Zwitserse frank en de ongewoon warme herfst hebben in het tweede half jaar van 2011 wederom een negatief effect gehad op de omzet van de keten.
Vögele wil herpositioneren
Gepubliceerd op 24 november 2011 om 00:00
Reacties 0