Winkeliers zetten in op apps

Een kwart van alle winkeliers in ons land is van plan om te investeren in een mobiele applicatie. Dit blijkt uit een onderzoek van IT-dienstverlener Coolprofs.

Volgens Coolprofs hechten consumenten steeds minder waarde aan merken en daarom zouden mobiele applicaties oplossingen bieden. De klant verwacht steeds meer een duidelijker antwoord op zijn of haar vragen over het product.

“Apps zorgen er bijvoorbeeld voor dat de klant altijd de meeste actuele informatie kan opvragen. Daarnaast biedt een app mogelijkheden om de processen op de winkelvloer te verbeteren en beter met de klant te communiceren”, aldus Coolprofs.

Toch moet een bedrijf niet te hard van stapel lopen en direct alle systemen vervangen voor mobiele apps. “Het is zonde om doorgaans zeer stabiel zijn in een keer af te schrijven. Totaal onnodig bovendien”, aldus Eric ten Harkel, directeur van Coolprofs.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!