Consumenten zijn klaar om te bestellen en te betalen op hun mobiel. Rabobank concludeert na eigen onderzoek dat klanten graag gebruikmaken van de toepassinggebruik van een iDEAL applicatie op de mobiele telefoon. Negentig procent van de duizend respondenten verwacht waarschijnlijk ook meer mobiel te gaan shoppen.
De afgelopen maanden testte Rabobank samen met bol.com, Thuisbezorgd.nl en MyOrder een applicatie voor iDEAL op de mobiel. Deelnemers zijn gevraagd om minimaal twee bestellingen te doen bij één van de drie webshops en deze af te rekenen met de applicatie iDEAL Mobiel.
84 procent van de deelnemers geeft de applicatie het cijfer acht of hoger. De pushberichten die tijdens het online betalen verschijnen en de vergelijkbare lay-out met de Rabo Bankieren App zouden hen een gevoel van veiligheid bezorgen. “De mobiele applicatie van iDEAL is een volgende stap om de steeds mobieler wordende consument tegemoet te komen”, zegt Gertjan Rösken, Business Development Manager van de Rabobank. “De test geeft ons goede inzichten in de implementatie van de techniek, maar met name in de behoefte van de consument.
Rabobank-klanten geven bijvoorbeeld de voorkeur aan iDEAL Mobiel als update van de Rabo Bankieren App boven een aparte installatie van de applicatie. Met deze waardevolle informatie gaan we nu aan de slag om de functionaliteit iDEAL Mobiel met enkele laatste aanpassingen te optimaliseren en gereed te maken voor introductie op de markt.”
‘Consument wacht op iDEAL app’
Gepubliceerd op 29 november 2011 om 00:00
Reacties 0