Europa geeft online 52 miljard uit rond feestdagen

Europese consumenten geven in de acht weken voor Kerst gezamenlijk online zo’n 52 miljard eruo uit aan producten. De Nederlandse bijdrage is 1,8 miljard, volgens een rapport van IMRG (Interactive Media in Retail Group).

De totale Europese uitgaven zouden daarmee twintig procent hoger uitkomen dan vorig jaar, toen 43,4 miljard euro werd uitgegeven. De Britse consumenten geven dit jaar het meest uit via internet, 15,6 miljard (dertig procent van het totaalbedrag). Gevolgd door de Fransen met 7,5 miljard euro en de Duitsers, die 7 miljard euro uitgeven.

In de noordelijke Europese landen wordt het meest online geshopt, de grootste groei is echter te vinden in Rusland. In het Oost-Europees land groeit de online omzet met dertig procent tot 1,5 miljard euro, aldus IMRG.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!