Bol.com klaar voor buitenlandse concurrentie

Bol.com lijkt zich op te maken voor de komst van grote spelers uit het buitenland. De webwinkel houdt een marktonderzoek om inzicht te krijgen in zijn concurrentiepositie ten opzichte van andere etailers.

Reden hiervoor lijkt de komst van Amazon naar Nederland in de zomer van 2012. In het onderzoek wordt gekeken naar de houding van Nederlandse consumenten ten opzichte van mogelijke buitenlandse concurrenten. Respondenten moeten aangeven hoe waarschijnlijk het is dat ze bij bol.com, Amazon of een andere winkel zullen kopen.

Volgens bol.com is het onderzoek puur gericht op een verbetering van de service. “We zijn niet zozeer bezig met de concurrentie, maar wel met de vraag wat voor onze klanten het meest toevoegt”, aldus Daniël Ropers, directeur van bol.com.

“In die zin is het onbelangrijk of Amazon een Nederlands filiaal opent. Maar als, dan is dat zeker niet de laatste grote internationale of nieuwe partij die dat doet. Kijk hoe een nieuwkomer als Zalando optreedt. Het enige dat telt in een wereld van toenemende transparantie, is dat je winkel voor de klant echt beter is dan de alternatieven, of deze nu offline of online zijn.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!