WE Fashion gaat leegstaande winkelpanden gebruiken om mobiel te verkopen. De keten gaat de ruiten van etalages voorzien van ‘ShopJackets’ met een speciale code. Consumenten kunnen deze code scannen met hun smartphone en vervolgens een product bestellen.
Marketingdirector Linda de Graaff ziet de stap als een ludieke manier om het aantal verkooppunten van WE te laten stijgen, zonder daar te veel in te investeren. De Graaff benadrukt dat het om een test gaat. “Het is lastig te voorspellen wat precies de toegevoegde waarde is.” Voor de uitbreiding is WE Fashion de samenwerking aangegaan met het Nederlandse xXessMe, dat de rechten heeft gekregen om ShopJacket uit te rollen op het vasteland van Europa.
Om gebruik te maken van ShopJacket moeten consumenten een app downloaden en zich eenmalig registreren. Zij betalen vervolgens met een persoonlijke cijfercode, die is gekoppeld een hun bankrekening of creditcard. De keten heeft momenteel nog geen etalages in gebruik voor de mobiele verkoop.
WE vult lege winkeletalages
Gepubliceerd op 30 november 2011 om 00:00
Reacties 0