Foot Locker brengt nieuw concept naar Europa

De Amerikaanse retailketen Foot Locker heeft in Londen de deuren van een vierhonderd vierkante meter grote vestiging geopend. De winkel is ingericht volgens het nieuwe winkelconcept, dat niet alleen sneakers aanbiedt, maar ook andere sportproducten. “We willen mensen van alle leeftijden en niveaus bereiken”, aldus Lew Kimble, ceo van Foot Locker Europe. “Als zij maar een passie voor sport hebben. Dat kan gaan om voetbal, maar ook om hardlopen of fitness.”

De keten zet nu in op het Verenigd Koninkrijk, maar hoopt met het nieuwe concept ook voet aan wal te zetten op het vasteland van Europa. De keten denkt dat het met de nieuwe visie klaar is voor concurrentie als Go Sport, Intersport en Decathlon.

Foot Locker is nu actief met 3426 eigen winkels en 26 franchisefilialen. Buiten de VS heeft de keten 751 winkels. Over 2010 boekte Foot Locker een nettowinst van 169 miljoen dollar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!