Walmart en Amazon bevechten ‘verpakkingsdrift’

Amazon en Walmart willen de hoeveelheid afval verminderen door niet alle producten meer te verpakken. De bedrijven hopen dat consumenten hierdoor ook niet meer te maken krijgen met verpakkingswoede, de frustratie die men ervaart als een verpakking moeilijk te openen is.

’s Werelds grootste online shop en ’s Werelds grootste retailer sporen fabrikanten als Procter & Gamble aan om geen gebruik meer te maken van overdadige verpakkingen. “We hebben e-mails ontvangen van klanten die een schaar hadden gekocht, die zo goed verpakt zat dat er bij het openen een schaar aan te pas moest komen”, aldus Nadia Shouraboura van Amazon.

Volgens het Envoronmental Protection Agency is een derde van het consumentenafval afkomstig van verpakkingen. Elke Amerikaanse consument zou per jaar achthonderd pond aan verpakkingen dumpen. Tijdens de feestdagen zou men 25 procent meer aan verpakkingen weggooien dan gewoonlijk.

Fabrikanten worden naast het feit dat ze overdadig verpakken, ook bekritiseerd omdat ze te weinig recyclebaar materiaal gebruiken. Amazon lanceerde in 2008 zijn ‘Frustration-Free Packaging’ initiatief gelanceerd. Dit initiatief bestond uit negentien producten met eenvoudig verwijderbare verpakkingen. Het initiatief is dit jaar uitgegroeid tot tachtigduizend producten. De keten wil dat aantal komend jaar verdrievoudigen en pusht leveranciers daarom te minderen in het verpakken van producten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!