Foodfabrikanten gaan het komende jaar meer aandacht besteden aan de wensen van consumenten boven de 65 jaar. Zo wordt er gefocust op producten met minder zuur en op de leeftijd aangepaste ingrediënten, die makkelijk door te slikken en licht verpakt zijn. Dat meldt het Britse marketingbedrijf Innova Market Insights, schrijft Distrifood.
In een overzicht van de toptien trends voor de levensmiddelenindustrie in 2012 staat de extra aandacht voor de oudere consument op nummer vijf. Daarnaast krijg de groep consumenten tussen de veertig en 65 meer aandacht, door producten die helpen om gezonder en actiever te blijven.
Bovenaan in de top tien staan trends die zich richten op duurzaamheid. Zo wordt er steeds meer ingezet op authenticiteit en moet het logisch worden dat er milieuvriendelijk wordt gedacht bij productontwikkeling. Elke trend in de top tien is door Innova Market Insights verwoord in een bepaalde kreet.
Top 10
1) Pure is the new natural
2) Green is a given
3) Location, location, location
4) Premium stands out
5) Seniors get some attention
6) 40 is the new 20
7) Grounded in science
8) Regulatory forces a rethink
9) Unmeasurable niches
10) Booms for proteins
Focus foodfabrikanten op ouderen
Gepubliceerd op 4 december 2011 om 00:00
Reacties 0