3D-gevels moeten het winkelen in leeglopende winkelgebieden weer aantrekkelijk maken. Volgens Myrthe Pouw van STB Sign Group passen 3D-gevels daarnaast ook in het huidige winkelklimaat. “Door de crisis, maar ook door de opkomst van webshops en grote winkels, doet zich in traditionele winkelgebieden steeds meer leegstand voor. Wat dat betreft komen we op een goed moment.”
Het idee van 3D-gevels haalde STB Sign Group uit Newcastle, waar lege winkelpanden achter levensechte foto’s werden verstopt. Dit waren echter geen 3D-foto’s, die er volgens het marketingbureau juist voor zorgen dat er meer diepte in foto’s komt, waardoor het beeld realistischer wordt.
Vastgoedpartijen die een 3D-gevel van hun lege winkelpand willen maken, moeten voor de maatregel tussen de 1500 tot 3000 euro neertellen, afhankelijk van de moeilijkheidsgraad. Een etalage met alleen een teddybeer is volgens STB Sign Group heel wat anders dan één met bijvoorbeeld een hele Lego-constructie.
De duurzaamheid van de gevels schat het bureau in op twee tot vijf jaar. “Maar het is natuurlijk de bedoeling dat er zo snel mogelijk weer echte winkels komen.”
3D-gevel moet leegstand verbergen
Gepubliceerd op 6 december 2011 om 00:00
Reacties 0