Nederlandse webwinkels zijn onvoldoende klaar voor de drukke decembermaand. Dat concludeert Uptrends.com uit onderzoek naar de bereikbaarheid van online shops. Van de 1134 onderzochte webwinkels presteren er 237 zeer goed. Dat is bijna 21 procent, terwijl vorig jaar nog bijna 63 procent van de internet winkels een bereikbaarheid van honderd procent had.
Uptrends heeft de voorpagina van de website gecontroleerd door elke vijf minuten een meting uit te voeren via zeventig wereldwijde controlestations. De afgelopen dertig dagen hadden 464 online shops een bereikbaarheidsscore van 99,9 procent. Online winkels die deze score behaalden zijn onder meer Greetz, Conrad, Vliegtickets, Pabo, Otto, Kijkshop en Bruna.
De webshop Mijnschilderij.nl was de afgelopen dertig dagen 124 uren niet bereikbaar, waardoor het is gebombardeerd tot minst bereikbare webshop van Nederland. Bekende online winkels met een minder goed bereikbaarheidspercentage zijn Ditzo (20,8 uren niet bereikbaar), Christine Le Duc (16,9 uren niet bereikbaar), Beterhoren (8,6 uren niet bereikbaar), Zalando (8,1 uren niet bereikbaar), Wehkamp (7,1 uren niet bereikbaar) en Intertoys (zeven uren niet bereikbaar).
Webshops slechter bereikbaar
Gepubliceerd op 7 december 2011 om 00:00
Reacties 0