Online consument ongeduldig

Online consumenten die een product willen bestellen, geven na vier minuten op als zij niet door de beveiliging van de retailer komen. Van de shoppers verliet 44 procent  zijn online transactie, omdat de controles te lang duurde en 43 procent ging naar een concurrent door de frustratie van het lange wachten, zo blijkt uit een onderzoek van Experian.

Het ongeduld is het grootste bij online spellen, zo blijkt uit de cijfers. Gemiddeld verlieten mensen daar na drie minuten wachten de site. Jong volwassenen blijken het minste geduld te hebben, met dertien procent die regelmatig de transactie verlaat. Van de 35- tot 54-jarigen heeft tien procent regelmatig te weinig geduld en van de 55-plussers verlaat acht procent een online transactie gemakkelijk.

Voor online bankzaken, het reserveren van reizen en verzekeringen heeft de consument meer geduld. In deze sectoren werd gemiddeld zes minuten gewacht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!