Online shoppers zijn bereid hun privacy in te leveren als zij daar korting voor terug krijgen. Iets meer dan de helft (52 procent) van de Amerikaanse consumenten zegt het niet erg te vinden als adverteerders toegang krijgen tot hun data, als zij daarvoor korting op online content of producten ontvangen. Dat blijkt uit onderzoek van KPMG onder 9600 consumenten.
Van de ondervraagden geeft 43 procent verder aan het niet erg te vinden om reclameberichten te ontvangen in ruil voor korting. Volgens de onderzoekers biedt dit nieuwe perspectieven voor retailers en adverteerders. “Veel bedrijven zijn op zoek naar manieren om aan waardevolle consumentengegevens te komen”, aldus Paul Wissman van KPMG. “Retailers kunnen aan veel informatie komen, maar moeten er voor zorgen dat ze zich aan het online privacybeleid houden. Op deze manier kan men aan de data komen, zonder het vertrouwen van de consument te beschadigen.”
Webshoppers nemen privacy voor lief
Gepubliceerd op 13 december 2011 om 00:00
Reacties 0