In de eerste drie kwartalen van 2011 hebben supermarktklanten 27,3 procent meer uitgegeven aan biologische voeding dan in dezelfde periode vorig jaar. Consumenten besteedden 291 miljoen euro aan biologische producten, tegenover 228 miljoen euro in 2010. De groei vond plaats in alle productgroepen, met maaltijden, koffie/thee/cacao en eieren als snelste groeiers.
Ketenorganisatie Bionext maakt zich wel zorgen over het evenwicht tussen vraag en aanbod. “De behoefte aan biologische producten neemt sterker toe dan het aantal omschakelende boeren”, zo zegt Bavo van den Idsert, directeur van Bionext. “Alleen al in de zuivel zijn er vijftig tot zestig omschakelaars nodig om het huidige tekort weg te werken”.
Medio 2012 worden de omzetcijfers over heel 2011 bekendgemaakt, evenals de cijfers over de speciaalzaken, catering en horeca.
Omzet biologische voeding plust 27 procent
Gepubliceerd op 15 december 2011 om 00:00
Reacties 0