Bijna tachtig procent van de Amerikaanse retailers maakt in 2012 meer budget vrij voor de ontwikkeling van internettechnologieën. Applicaties die de infrastructuur van webwinkels verbeteren hebben prioriteit. Ook willen ondenemers hun online platformen beter integreren met andere informatiesystemen. Dit blijkt uit het rapport Complete Guide to E-Commerce Technology van Internet Retailer, die onderzoek deed onder
meer dan honderd retailketens, catalogusbedrijven en webwinkeliers.
De aanschaf van een beter internetplatform wordt door de ondernemers de belangrijkste investering genoemd, gevolgd door de ontwikkeling van mobiele technologieën en social media. “Bedrijven zien het winkelgedrag van consumenten veranderen. Mobiele en sociale technologieën worden steeds belangrijker”, aldus Brian Walker, vice-president en e-commerce-analist bij Forrester Research Inc. “Sommige multichannel retailers zullen hun fysieke winkels sluiten, maar tegelijkertijd zullen ze hun internetinfrastructuren blijven ontwikkelen en uitbreiden”.
'Meer budget voor online technologieën'
Gepubliceerd op 16 december 2011 om 00:00
Reacties 0