EBay lokt klanten naar fysieke winkels

Veilingwebsite eBay werkt samen met drie grote retailers (Toys ‘R’ Us, Dick’s Sporting Goods en Aeropostale) om webshoppers naar fysieke winkels te lokken. Bij uitgaven boven honderd dollar krijgt de consument een coupon ter waarde  van tien dollar, die hij uit kan geven bij een fysieke vestiging van de winkel waar hij zijn aankoop heeft gedaan.

EBay focust al een aantal jaar op multichannel retailing. De mobiele applicatie van eBay geeft bijvoorbeeld niet alleen informatie over het product, maar ook over de winkels in de buurt die het product verkopen.

De campagne is een reactie op een promotie van Amazon, die consumenten aanmoedigde om aankopen uit te proberen in een fysieke winkel, maar de bestelling vervolgens op Amazon te plaatsen. Het winkelpubliek kreeg vijf dollar korting als een product werd gekocht waarvan de barcode in een fysieke winkel is gescand met een mobiele telefoon. Volgens veel retailers ging de promotie van Amazon te ver: “Consumenten zouden hun producten moeten kopen waar ze ze uitproberen."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!